De Bruijn PR

Door De Bruijn PR | 17 januari 2022

Whole Earth pindakaas

Whole Earth is pindakaas van 100% natuurlijke ingrediënten. De pindakaas zit boordevol pinda’s, bevat geen suiker of andere kunstmatige toevoegingen en is rijk aan proteïne en vezels. Whole Earth was op zoek naar een effectieve manier om de producten onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers. Om de naamsbekendheid en zichtbaarheid van Whole Earth te vergroten hebben we een influencer samplingactie opgetuigd.

Product sampling aan influencers

Product sampling maakt een merk zichtbaar. Zeker nu influencers Instagrammen of vloggen is het makkelijker geworden om producten zichtbaar te krijgen bij een specifieke doelgroep. Cadeautjes of pakketjes van een merk worden vaak gedeeld als er een match is met de influencer. En dat kan mooie zichtbaarheid opleveren voor een product!

Pindakaas via de post

In samenwerking met verpakking- en bedrukkingsspecialist Jubels maakten we een duurzame en aantrekkelijke verpakking voor de pindakaas. De verpakking was stevig zodat de potten via de post niet konden beschadigen. Het verrassingseffect tijdens het uitpakken van het pakket was groot, omdat we gebruik hebben gemaakt van houten langwerpige doosjes die doorgaans voor wijnflessen worden gebruikt. De bedrukking op de houten doosjes zorgde voor een Whole Earth look en feel.

Unboxen, proeven en testen

De Whole Earth sampling was een groot succes met een hoge plaatsingsscore en ook een heel mooi totaal potentieel bereik. Wat hieraan heeft bijgedragen is de mooie verpakking, de timing en de selectie van de influencers. De influencers maakten unboxing videos en proefden de pindakaas. Met mooie reviews als resultaat. Er werd zelfs satésaus van de pindakaas gemaakt!

Ook benieuwd naar een PR aanpak voor jouw campagne? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te verkennen!