Uitzendbureau en thuiszorgaanbieder HappyNurse wilde aandacht vragen voor haar tienjarig bestaan in mei 2018 door middel van PR. De Bruijn PR bedacht een gefaseerde PR aanpak: inhoudelijke interviews met directrice Marijke Horstink over haar visie op de zorg, aandacht rondom het Happy’Ning event voor verpleegkundigen en verzorgenden en publicitaire aandacht voor een onderzoek naar het geluk van verpleegkundigen.
We boden landelijke media een interview aan over de visie van directrice Marijke Horstink van HappyNurse op de zorg in het algemeen. Hieruit zijn interview ontstaan met o.a. de Volkskrant, nu.nl en het HR vakblad Flexmarkt. Ten slotte wilde BNR Nieuwsradio Marijke ook graag ontvangen in de studio. Deze initiatieven waren samen goed voor een advertentiewaarde van €14.755, een PR-waarde van €50.156 en een bereik van 1.339.973 mensen.
Zaterdag 12 mei organiseerde HappyNurse het event Happy’Ning, waarbij honderden verpleegkundigen en verzorgenden in het zonnetje werden gezet. Tijdens het event op de Internationale dag van de Verpleging konden verpleegkundigen verschillende workshops en informatiesessies over het vak bijwonen. In de aanloop naar het event hebben we al aandacht gevraagd voor de dag op damespraatjes.nl met een interview tussen verpleegkundige Connie van HappyNurse en Sandra van Damespraatjes. Voor het event nodigde De Bruijn PR (lokale) media en bloggers uit om verslag te doen van de dagResultaat? Een mooie publicatie In het AD Amersfoortse Courant over Happy’Ning in het Hart van Holland in Nijkerk.
Joyce van der Plas van het online magazine Mamsatwork was ook aanwezig op het event. Zij schreef een verslag van Happy’Ning in detail op het blog: ze wijdde uit over de workshops en de onderzoeksresultaten naar het geluk van verpleegkundigen. Het doel? Naast haar lezers informeren over het bestaan van HappyNurse wilden we ook haar lezers positief laten kennismaken met de thuiszorg en uitzendorganisatie en eventuele interesse opwekken om bij HappyNurse te werken. Ely Hackmann van Nijkerk Nieuws deed ook verslag van het event en interviewde Marijke Horstink voor hun website en YouTube kanaal. – Tekst gaat verder onder video. –
HappyNurse heeft in maart en april 2018 in samenwerking met prof. dr. Wilmar Schaufeli (hoogleraar Arbeids- en Organisatiepsychologie, Universiteit Utrecht) een onderzoek uitgevoerd onder 729 Nederlandse verpleegkundigen, verzorgenden en zorgprofessionals in de thuiszorg en in zorginstellingen naar de mate van energie en geluk. Om de resultaten van het onderzoek onder de aandacht te brengen bij media, vertaalden we de resultaten naar content en persberichten. Het persbericht werd opgepakt door verschillende sites zoals BG Magazine, Medical Facts en Managers Online.
Ook benieuwd naar een PR aanpak voor jouw campagne? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te verkennen!