De Bruijn PR

Door De Bruijn PR | 30 augustus 2021

Quenza Cosmetics

Iedereen kent wel de slagzin: Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend. De geloofwaardigheid is hier ver te zoeken omdat het advies in overeenstemming ligt met het eigenbelang van het merk. Maar hoe zorg je als merk wel voor geloofwaardigheid in je communicatie? Een manier kan zijn door verschillende onafhankelijke experts in de markt kennis te laten maken met je product of dienst en hen te vragen naar hun mening. Vervolgens delen deze experts hun eerlijke mening via bijvoorbeeld social media. Zo hebben we voor de lancering van het nieuwe huidverzorgingsmerk Quenza Cosmetics beauty influencers ingezet. De beauty experts ontvingen een mooi pakket met het nieuwe Emblica gezichtsserum met de vraag: wat vinden jullie ervan?

Lancering nieuw beautymerk

De initiatiefneemster Shiwa Iessa heeft haar grote droom waargemaakt en is gestart met een eigen luxe huidverzorgingslijn met botanische ingrediënten. Ze vertelt: “Ik vind het heel belangrijk om natuurlijke en veilige huidverzorgingsproducten te gebruiken die niet schadelijk zijn voor je huid. Mijn doel was een huidverzorgingslijn te ontwikkelen met alleen natuurlijke ingrediënten, maar die tegelijkertijd ook effectief en luxueus is. Met Quenza wil ik mensen er iedere dag op hun best laten uit zien”.

Experts in het veld

We selecteerden influencers met interesse in beauty, duurzaamheid en lifestyle voor het uittesten van het botanische gezichtsserum. Het pakket is ‘Instagrammable’ aangekleed met droogbloemen en een paar accessoires zodat het product goed om de foto gezet kan worden. We vroegen de experts om hun professionele mening te delen via social media. Helen (31) van BeautyIll reviewt het gezichtsserum op haar blog: “Het product heeft een hele fijne gel textuur wat ervoor zorgt dat het heerlijk uitsmeert. De geur is kruidig, botanisch te noemen. Iets wat ikzelf erg prettig vind! Door de lichte textuur trekt het snel in en het werkt ook goed in combinatie met mijn make-up. Zelf heb ik een redelijk gevoelige huid en mijn huid reageert hier heel prettig op. Geen roodheid en of uitbraken!” De andere influencers deelden ook hun mening over het product via social media zoals Instagram Stories. Met deze actie hebben we een mooie bijdrage geleverd aan de online zichtbaarheid en naamsbekendheid van Quenza Cosmetics.

Ook op zoek naar geloofwaardige content over je product of dienst? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.