In Nederland richtten we ons op de financiële markt van verzekeraars, risicodragers, assuradeuren en tussenpersonen, en op de financiële markten in Duitsland, Spanje en België, met de focus op het aantrekken van potentiële overnames in deze landen. Voor PR buiten de Nederlandse grenzen werkten we samen met onze partners binnen het wereldwijde IPREX netwerk waar De Bruijn PR lid van is en een Belgisch collega bureau.
Voor Nederland lag de mediafocus op verzoek van de opdrachtgever op een select aantal relevante vakbladen op het gebied van verzekeren en finance die heel belangrijk zijn voor de doelgroep van Yellow Hive. We hanteerden een persoonlijke benadering met een primeur en verspreidden het bericht daarna naar een bredere medialijst. Een aantal dagen later, werd in de andere landen ook een gerichte mediabenadering ingezet. Duitsland, Spanje en België hanteerden alle drie een andere mediatactiek die specifiek voor dat land werkte met een lokaal afgeleide variant van het Nederlandse persbericht voor ieder land.
De Bruijn PR verzorgde de overall coördinatie met de Europese bureaus om de klant in dit PR traject geheel te ontzorgen en toch gebruik te maken van de lokale kennis en expertise van onze partner bureaus in het buitenland.
We realiseerden publiciteit in alle landen in financiële vakmedia en landelijke media en er ontstond directe impact op de groeistrategie. In meerdere landen kwamen aanvragen binnen voor nieuwe samenwerkingen of acquisitiegesprekken. De basis voor de communicatie is nu met PR gelegd en wij zullen de komende maanden blijven communiceren over overnames en samenwerkingen in alle landen om zo bij te dragen aan de verdere internationale groei van Yellow Hive.
Ook benieuwd naar een PR aanpak voor jouw campagne? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te verkennen!