De Bruijn PR

Door De Bruijn PR | 21 september 2021

Nationale bedankdag Merci

Op 21 september 2021 vierden we voor het eerst de Nationale Bedankdag in Nederland. Internationaal is de Bedankdag al langere tijd een belangrijke dag om vrienden en familie te bedanken voor momenten waarop ze er voor je zijn of dingen die ze voor je doen. Uit onderzoek blijkt dat iemand bedanken blij en enthousiast maakt, en daarom worden mensen op de Nationale Bedankdag gestimuleerd elkaar vaker een extra bedankje te gevenJuist op de momenten en voor de dingen die vaak als vanzelfsprekend worden gezien.

Onze opdrachtgever merci introduceerde deze dag ook in Nederland. Want welk merk anders? Ter ere van de eerste Nederlandse Nationale Bedankdag opende de chocoladefabrikant ook een bijzondere pop-up store in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. In de pop-up store waren allerlei activiteiten te vinden waarmee bezoekers hun dierbaren konden bedanken. Ook was er natuurlijk genoeg chocolade te proeven en konden mensen op de foto met een levensgrote merci reep.

Mediabenadering, influencer PR en winacties

Om Nederlanders kennis te laten maken met de Nationale Bedankdag hebben we meerdere PR activiteiten uitgevoerd. We lieten onderzoek doen naar bedankgedrag en -gewoontes, we verzonden persberichten, benaderden media voor het plaatsen van winacties, stuurden influencers een pakketje met gepersonaliseerde merci chocolade en nodigden influencers en media uit bij de pop-up store.

Flair merci

 

Met de persberichten over het aankondigen van de dag en de opening van de pop-up store informeerden we consumenten over het bestaan van deze dag. De winacties bij de media zorgden voor mooie zichtbaarheid van de producten zelf. De influencers deden beide: enerzijds informeerden zij hun volgers over het bestaan van de Nationale Bedankdag en ze gaven hun volgers ook direct inspiratie om zelf een persoonlijke cover te maken met de personalisatiemodule op de website van merci en daarmee iemand te bedanken.

Een geslaagde eerste editie van de Nationale Bedankdag

We hebben mooie zichtbaarheid gerealiseerd in landelijke en regionale media en bij influencers waarbij niet alleen de Nationale Bedankdag in de spotlights stond, de dag werd ook gekoppeld aan het merk merci. Daarnaast verschenen er rond 21 september ook veel berichten op social media over de dag. Alle publiciteit laat goed zien dat deze dag in Nederland op de kaart is gezet!

Ook nieuwsgierig naar mediabenadering of influencer sampling? Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden.