Jaap Vermeiden gaf in 2018 het boek ‘de Tuin van Jacob en Thomas’ uit. Het is een leerzaam vogelboek voor kinderen tussen de 4 en 9 jaar. De auteur brengt in zijn boek de liefde voor de natuur in het algemeen en vogels in het bijzonder over aan zijn lezers. Het is een uniek boek in zijn soort vanwege de mix van foto’s (door Beno Kamp) en illustraties door Trudie Vrolijk (tante van Jaap Vermeiden en tevens kunstenaresse). Jaap Vermeiden heeft van de eerste oplage bijna alle 500 boeken verkocht via vrienden, familie en de kring hieromheen. Voor de tweede oplage wil Jaap graag meer aandacht besteden aan de promotie van het boek. De PR is een aanvulling op de inspanningen van Jaap Vermeiden op Facebook en Instagram, lezingen op scholen en een boektour bij boekhandels.
Twee onderdelen van onze PR pak willen we graag even uitlichten:
Op verschillende websites is er op een positieve manier aandacht aan De Tuin van Jacob en Thomas besteed, zoals op bijvoorbeeld Leuk met kids.nl. Het resultaat van de influencer sampling is ook erg mooi: alle influencers reageerden enthousiast! Zo hebben verschillende influencers met de focus op kids of boeken aandacht besteed aan De Tuin van Jacob en Thomas via social media (Instagram, Facebook en Twitter). Daarnaast hebben we ook een aantal winacties opgezet waarbij de volgers van de influencers het boek konden winnen.
Benieuwd hoe we jouw boek onder de aandacht van jouw doelgroep kunnen brengen? Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden.