Defensie wil meer vrouwen werven voor het werken aan vrede en veiligheid. Om vooroordelen over vrouwen bij Defensie aan de kaak te stellen, lanceerde het ministerie van Defensie een opvallende campagne. In een filmpje op YouTube lezen Defensievrouwen ‘foute’ reacties van mannen voor, die op social media geplaatst zijn. Ook minister Hennis-Plasschaert draagt een steentje bij en reageert op ‘mean tweets’ over Defensievrouwen. DBPR bracht deze campagne uitgebreid onder de aandacht in de media waar Defensievrouwen hun persoonlijke verhalen vertelden over hun werk.
Ons PR werk resulteerde in een mooie publicatie in het Algemeen Dagblad met doorplaatsing in BN De Stem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, en Provinciale Zeeuwse Courant. Bovendien heeft BNR Nieuwsradio twee items aan dit onderwerp gewijd. Daarnaast pikten onder andere titels zoals RTL-nieuws, Adformatie en het Reformatorisch Dagblad het nieuws op.
Ook benieuwd naar een PR aanpak voor jouw recruitment? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te verkennen!